Handelsbetingelser
Casa W ApS
CVR: 43092014
Østergaardsparken 23
8410 Rønde
Tlf. 61 33 45 61
Anvendelsesområde
Nærværende handelsbetingelser er gældende for alle aftaler indgået mellem Casa W ApS (“Casa W”) og dig som forbruger, når du afgiver en ordre via www.casaw.dk
Betaling
Der tages ikke gebyr for betaling med betalingskort hos Casa W. Alle gebyrer forbundet med betaling med VISA, Visa/Dankort, Mastercard, VISA Electron & MobilePay på CasaW.dk betales af Casa W.
Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra Casa W lageret. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
Alle priser angivet på CasaW.dk er inklusiv moms.
Vi accepterer betaling med Anyday.
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.
Når du vælger at betale med Anyday, trækkes første betaling når varen afsendes. Derefter vil du betale din månedlige ydelse på sidste hverdag fra den kommende måned, og tre måneder frem.
Der bliver ikke pålagt gebyrer og renter til dit køb, såfremt du betaler til tiden. Hvis du returnerer dit køb, vil aftalen med Anyday ophøre automatisk.
Levering
Levering er altid gratis for køb over 499,00 DKK hvis du vælger levering til nærmeste pakkeboks (undtaget varer over 20 kg/stykgods som kun kan leveres privat og af Post Nord). Der opkræves et tillæg på 79,00 DKK for hjemmelevering (levering direkte til din bopæl med både GLS og Post Nord). Levering for ordrer under 499,00 DKK koster 39,00 DKK til nærmeste pakkeboks eller 79,00 DKK for hjemmelevering (levering direkte til din bopæl). Levering sker med GLS eller Post Nord direkte til din ønskede leveringsadresse og vi bestræber os på levering indenfor 2-4 hverdage, medmindre andet er angivet. Casa W forbeholder sig retten til at sende ordren delvist eller samlet. Levering anses for sket, når varen er kommet i din besiddelse.
Forsendelser til Norge: Casa W er VOEC-registreret (nummer 3005313). Bemærk endvidere at forsendelserne kan tage op 5-10 dage før de når frem.
Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)
Du har 30 dages fortrydelsesret på alle varer, når du handler på CasaW.dk. Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter dagen, du har modtaget din vare. Du skal indenfor 30 dage efter modtagelse af din ordre, sende varen retur efter først at have kontaktet Casa W på info@casaw.dk.
Du kan ikke fortryde dit køb ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. I så fald du nægter modtagelse af din ordre, eller ikke afhenter din pakke på det udvalgte afhentningsstede, uden at give os tydelig besked om dette, så forbeholder vi os retten til at fratrække vores samlede udgift i forbindelse med fragt, når vi krediterer din ordre.
Returnering/ombytning
Du skal uden unødig forsinkelse og senest 30 dage efter modtagelse af din ordre, sende varen retur. Casa W er ikke forpligtet til at tilbagetage eller ombytte din vare, hvis fristen ikke er overholdt. Casa W fratrækker de direkte fragtudgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen, når du bruger det returlabel (return drop-off) der blev fremsendt til din e-mail adresse. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet du har modtaget den, til varen er leveret retur til Casa W, der kvitterer for overdragelsen.
Du har alene ansvaret, hvis pakken ikke når frem til os. En kvittering på en brevforsendelse er ikke en gyldig dokumentation for pakkens forsendelse. Casa W er ikke ansvarlige for at erstatte varer der ikke når frem til os, derfor er det vigtigt at pakken sendes forsikret, og at den kan spores. Hvis en af de mulige drop-off steder (afleveringssteder) nægter at modtagelse af den forudbetalte returlabel, skal du kontakte os med det samme, så vi kan udrede problemet.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Varen skal leveres tilbage uden stærke lugte af parfume, vaske-/skyllemiddel, tobaksrøg og lignende. I så fald forbeholder vi os retten til at afregne for en eventuel værdiforringelse, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i den originale emballage.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du benytter din fortrydelsesret, skal du selv betale for at pakken returneres. Som en service tilbyder vi et forsikret returlabel fra GLS. Prisen for denne ydelse er 39 kr. pr. label (med undtagelse af større produkter der ikke kan sendes med GLS, eksempelvis tæpper og møbler. Her aftales prisen for returnering individuelt pr. mail med os og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Vi gennemfører en tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi kan ikke gennemføre en tilbagebetaling til 3. person (en anden person end den oprindelige køber), også selvom dette drejer sig om en gave.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
C/O Boxit Risskov Lokale 2510
Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt hos Casa W, Østergaardsparken 23. 8410 Rønde mod forudgående aftale.
Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen og du skal udfylde retur-/ombytningsformularen med tydelig meddelelse om, at du enten ønsker at udnytte fortrydelsesretten eller at du ønsker at ombytte. Vi modtager hverken pakker uden omdeling (med mindre det på forhånd er aftalt) eller pakker sendt pr. efterkrav.
Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb, og når du handler på CasaW.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet, almindelig slitage eller anden skadeforvoldende adfærd med produktet.
Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Vi betaler fragten i forbindelse med reklamationen ved at sende dig en returlabel som pdf via e-mail. Hvis du selv vælger at sende en reklamation tilbage uden at have taget kontakt til os og med en anden fragtmetode, dækker vi dine “rimelige” fragtomkostninger.
Varen sendes til:
Casa W
C/O Boxit Risskov Lokale 2510, Stokagervej 5, DK - 8240 Risskov
Vi har brug for følgende information, når du sender varen retur til os
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.
Du skal sende varen som en pakke, så den er forsikret og kan spores, hvis du vælger at sende pakken retur med anden fragtmetode end den, vi tilbyder. Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav. Du har selv ansvaret for, at den når frem til Casa W.
Casa W er ikke ansvarlige for at erstatte varer til reklamation der ikke når frem, derfor er det vigtigt at pakken sendes forsikret og at den kan spores. Kontakt os altid, hvis du er i tvivl om hvilken type forsendelse du skal vælge. Husk, at varen altid skal sendes tilbage til os forsvarligt emballageret.
Varer i shoppen
Produkternes funktion, opbygning og udtryk for den enkelte model skal leve op til fastsatte krav af producenten ved kvalitetstjek på fabrikkerne, men vær opmærksom på at der fra produktion til produktion kan forekomme mindre ændringer i farve, logo, materiale, m.m. Dette kan skyldes, producenten har lavet en mindre forbedring, at der ikke længere var muligt af bruge samme materiale eller lign.
Ansvarsfraskrivelse
Udover den ovenfor nævnte fortrydelsesret samt reklamationsret påtager Casa W sig ikke noget ansvar for den leverede vare. Casa W er alene ansvarlig for skade forvoldt den af leverede vare, såfremt det kan godtgøres, at skaden skyldes fejl begået af Casa W. Casa W er ikke ansvarlig for skader, der direkte eller indirekte er forårsaget af tredjemand.
Diverse links angivet til andre websites på Casa Ws hjemmeside er uden for Casa Ws kontrol, hvorfor Casa W på ingen måde kan drages til ansvar for indholdet på de pågældende sider.
Force Majeure
Casa W er ikke ansvarlig for manglende eller forsinket opfyldelse af aftaler, der skyldes force majeure, herunder men ikke begrænset til krig, optøjer, borgerlige uroligheder, offentlige myndigheders indgreb, strejke, lockout, import- og eksportforbud, mangel på arbejdskraft eller nogen anden årsag, der ligger udenfor Casa Ws kontrol, og som vil kunne forsinke eller forhindre leveringen af en vare. I sådanne tilfælde udskydes leveringen i et tidsrum svarende til hindringens varighed, og leveringen til den dertil udskudte leveringstid anses i enhver henseende for rettidig.
Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)
For at du kan købe produkter, og derved indgå aftale med os på CasaW.dk har vi brug for følgende oplysninger:
– Navn
– Adresse
– Telefonnummer
– E-mail adresse
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Casa W og opbevares i maksimalt fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Kun medarbejderne hos Casa W har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.
Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
Oplysninger afgivet til Casa W videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. Som registreret hos Casa W har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Casa W via e-mail: info@casaw.dk
Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Casa W hurtigst muligt. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning, såfremt betingelserne herfor er opfyldt:
Center for Klageløsning
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk
Ændringer af handelsbetingelser
Casa W forbeholder sig retten til at ændre disse handelsbetingelser i det omfang det er nødvendigt. Dette kan være for at tilpasse handelsbetingelserne ændrede lovkrav eller lignende.